ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Εντυπωσιακές τοιχογραφίες σε αρχαίους τάφους του 1500 π.Χ, στο Λούξορ της Αιγύπτου

Κομψότατοι, όλο χρώμα και υψηλής αισθητικής τοιχογραφίες τάφοι, είναι τα αρχαιολογικά αριστουργήματα που έφεραν στο φως αρχαιολόγοι στην Αίγυπτο, σε συνεργασία με αμερικανούς επιστήμονες, όπως ανακοίνωσε το Αιγυπτιακό Υπουργείο Αρχαιοτήτων, την περασμένη Τρίτη.
Στην κοιλάδα του Λούξορ, εκεί που οι αρχαίοι Αιγύπτιοι συναντούσαν την αιωνιότητα τους, σε έναν πολιτισμό δομημένο πάνω στο θάνατο και την επομένη ζωή, βρεθήκαν οι τάφοι σε σχήμα «Τ». 

Ο ένας τάφος, ανήκει στον Σα-Μουτ, έναν άνθρωπο που πιθανότατα έζησε στη 18η δυναστεία του Νέου Βασιλείου, ή μεταξύ 1543 π.Χ. και 1292 π.Χ. Ο Σα-Μουτ και η σύζυγός του, Τα-Καχίτ, απεικονίζονται στις όμορφες και πολύχρωμες παραστάσεις στους τοίχους του τάφου, υπέρκομψοι και ντυμένοι με γούστο και αισθητική. Εξίσου υψηλής τέχνης είναι και οι ζωγραφιές που τους απεικονίζουν. Ο τάφος έχει επίσης μια αίθουσα και ημιτελείς πλάγιους θαλάμους.

Ο άλλος τάφος βρίσκεται ανατολικά του τάφου που αποκαλύφθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα. Οι δύο τάφοι είναι πιθανό να προέρχονται από την ίδια χρονική περίοδο και να μοιράζονται την ίδια είσοδο.

Ο πρώτος τάφος ανήκει σε έναν άνδρα που ονομάζεται Αμχενοτέπ, γνωστός και ως Ρίμπιου, που ανήκει σε υψηλή τάξη, ως ιερέας του θεού Άμμωνα.

Όσο για το δεύτερο τάφο που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, οι ερευνητές αναφέρουν ότι έχει συληθεί, γεγονός που κατέστρεψε μέρος της τοιχογραφίας και των κτερισμάτων που βρέθηκαν μέσα του.



Πόσο όμως μαγικό παραμένει, ανθρώπινα πλάσματα που έζησαν πριν χιλιάδες χρόνια να εμφανίζονται και πάλι απ το σκοτάδι στο φως, έχοντας να πουν ιστορίες ζωής από κόσμους παλιούς…




Τα χρώματα και οι παραστάσεις των τοιχογραφιών, που αναπαριστούν κυρίως σκηνές από την καθημερινή ζωή, διατηρούνται στο μεγαλύτερο μέρος τους σε εξαιρετική κατάσταση, γεγονός που εντυπωσίασε τους επιστήμονες που διεξάγουν τις ανασκαφές. Οι τάφοι ήταν συλημένοι και αυτό εξηγεί κάποιες φθορές στις τοιχογραφίες, αλλά και το γεγονός ότι δεν βρέθηκαν κτερίσματα.



Το Λούξορ ήταν στην αρχαιότητα οι Θήβες, η πρωτεύουσα του βασιλείου και πόλη του Άμων Ρα. Η σημασία της πόλης ήταν μεγάλη ήδη από την Ενδέκατη δυναστεία Φαραώ, όταν έγινε μια ακμάζουσα πόλη με υψηλό κοινωνικό καθεστώς και πολυτέλεια, ενώ ως πόλη των τεχνών, των γραμμάτων, της σοφίας και της πολιτικής ανωτερότητας, έφτασε στην ακμή της κατά την διάρκεια του Νέου Βασιλείου.



Στη διάρκεια αυτής της περιόδου, στην πόλη κατασκευάστηκαν πολλοί ναοί και κτήρια. Παρόλα αυτά, η πολιτική και στρατιωτική σημασία της πόλης εξασθένησε στην ύστερη περίοδο και η πρωτεύουσα μετακινήθηκε σε πόλεις της βόρειας Αιγύπτου και εν τέλη στην Αλεξάνδρεια. Η πόλη όμως συνέχισε να είναι η θρησκευτική πρωτεύουσα της Αιγύπτου ως η πόλη του Άμων μέχρι την κατάκτηση της Αιγύπτου από τους αρχαίους Έλληνες. Η πόλη εγκαταλείφθηκε και εξαιτίας των πλημμυρών του Νείλου σταδιακά οι ναοί καλύπτονταν από στρώματα λάσπης. Οι αρχαίοι ναοί ανασκάφτηκαν τον 19ο αιώνα και σήμερα είναι σημαντικός τουριστικός προορισμός.







Πηγές:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...